Close

Talently

4,3

Digital start-up inom rekrytering och HR

Heltid - Stockholm

Key Account Manager

Fast lön + provision, friskvårdsbidrag och fem veckors semester.

Du får vara en del av ett framgångsrikt startup-bolag som har tunga investerare i ryggen.

Vi sitter i fräscha och nyrenoverade lokaler med en av de finaste utsikterna i Stockholm.

Du kommer till ett företag med korta beslutsvägar, ett öppet klimat och möjlighet att påverka.

En positiv arbetsmiljö! På Talently har vi en stark teamkänsla och stor arbetsglädje.

Talently är utsedd till en av Sveriges främsta HR-startups och är omnämnda av bland annat Employer Branding-experten Anna Dyhre, Dagens Industri, Nyheter24, DI Digital, SvD, Breakit och Dagens Media.


Vi äger och driver arbetsmarknadens omdömessajt, Careereye.se där användare kan du läsa och skriva omdömen och recensioner om arbetsgivare i hela landet, hitta och dela löneinformation, kontorsbilder & tusentals lediga jobb. Allt är publicerat av anställda och tidigare anställda.



Talently är ett recruitment techbolag som hjälper företag att nå, attrahera och rekrytera rätt talanger. Det gör vi genom våra affärsområden employer branding, inbound recruiting och talent marketing.


Vi har hjälpt över 5000 bolag att hitta talanger de senaste åren. Investment AB Spiltan, Dalex och Lottie Knutson som även sitter i styrelsen, har investerat i Talently. Vi är verksamma i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Österrike och Schweiz. Vi är totalt fler än 30 anställda på våra kontor i Stockholm och Berlin.

Om Talently

Vad innebär jobbet?

Du kommer att ingå i vårt Key Account Manager-team som är en viktig del i företaget. Teamet arbetar med försäljning mot Sverige primärt. Du kommer att utgå från vårt kontor i Stockholm på Söder Mälarstrand (Münchenbryggeriet) men kundbesök och nykundsbesök inom hela Sverige förekommer.


Som KAM hos oss kommer du att jobba både med befintliga kunder samt bygga upp en egen kundstock. Du kommer att jobba mot främst HR avdelningar på stora och medelstora bolag för att erbjuda våra tjänster inom employer branding.

Du kommer att ha hand om hela säljprocessen.

Du ska sedan även bibehålla en god kontakt och hög servicenivå gentemot kunderna och aktivt skapa merförsäljning.

Utöver detta ingår det i rollen att du ska vara rådgivare till kunderna när det gäller frågor inom employer branding och rekrytering. Du kommer främst att jobba mot HR chefer på stora och medelstora bolag.

Vad söker vi för person?

Du är en högpresterande person som älskar att sälja och är duktig på att bygga långsiktiga relationer. Du bör ha minst två års framgångsrik uppsökande B2B-försäljning i bagaget. Det är meriterande om du har en bakgrund inom HR, rekrytering employer branding eller Inbound Marketing.


Vi är måna om att vara bästa möjliga samarbetspartner till våra kunder och därför krävs det att du

har en stor förmåga att förstå varje kunds unika utmaningar och behov. För att lyckas i arbetet behövs du klara av att hålla en hög och professionell aktivitetsnivå i dina kontakter med prospekts och kunder.

Utöver detta ska du vara självgående och sporras av individuella tävlingar och mål, men även vara en lagspelare. Förutom att vara organiserad, strukturerad och stresstålig behöver du vara socialt kompetent, optimistisk och ha en ”det här fixar vi”-attityd. 


Sista ansökningsdag är 31 oktober 2017. Vi hanterar ansökningar löpande! Välkommen med din ansökan.

Fyll i formuläret. Det tar max 2 minuter.